Refresh!


As salam,
"Tok! tok! tok! ada orang tak?"
"Jemput masuk ke rumah baru saya"

Alhamdulillah... 
setelah berhari-hari dalam program Jalan-Jalan Cari Blog(JJCB) 
akhirnya inilah dapatannya! 

1. Kenapa suka dengan rumah baru nie?
Sebabnya.. minimalist dan friendly! bila2 masa boleh "bertukar!"(macam ngko ler tu!)

2. Kenapa hijau?
Hmm.. sebenarnya warna akan berubah-ubah(menjawab soalan tak?)

3. Kenapa tetiba jadi Hikayat Adie Achim?
Nak lebih santai.. tidaklah serius sangat(Ye ker? suka2 jer sebenarnya)

4. Mana daun maple, perabot ikea, bahan dari bali?
Kehabisan stok.. tapi masih mencari(Ya lah tu!)

5. Mana ole-ole untuk para follower, kata "dihargai".
Ada... tapi kena tunggu!(boleh jadi seminggu, sebulan atau setahun)

6. Mana dapat follower? ramai ahli baru lerr..
Hah tulah.. program  JJCB bertukar arah ke Jalan-Jalan Cari Follower. (Seronok! jumpa rakan baru)

7. Bagaimana dengan pengisian entri lepas nie?
Kekal kepada konsep yang sama.(Hmm.. cuba juga untuk berkembang)

8. Bagaimana nak kurus?
Sorry soalan keluar tajuk, tidak akan dijawab (Bengong ke apa!) 

9. So  far blog mana yang suka baca? 
banyak.. salah satunya "kurasakan something" (seksibani tu dah wajibkan aku baca!)

10. Sulit sangat kah buat rumah baru nie?
Adoi! pencarian berminggu.. mau cari yang berkenaan di hati.. hampir give-up! tapi akhirnya berjumpa..(Tidak sulitpun!)

p.s: Terima kasih buat yang bertanya secara lisan dan bukan lisan, 
"bila rumah baru nak siap?" , "napa lama tidak menulis?"











Comments

Seksi Bani said…
congrates bro! bagus minimalist!...

uii, ramai jua follower ko ni.. aku dah lama dah tak buat JJCF ni...

teruskan menulis...
Adie Achim said…
Makasih!
aku upah diorang jadi follower aku :)

Popular posts from this blog

Ben Ashaari: Saya cabar awak!

Esah 50 sen

Miss Receptionist vs Mr. Supervisor: Kehilangan