Terima Kasih.

Yang dihargai!

Penghikayat

Blog Archive

29.4.12

Have a nice day!


Google : Sekadar hiasan

Salam,

Hari ini perjalanan ke tempat kerja begitu damai.  Mungkin kesan hujan gerimis menyepoikan suasana.
(gambar hiasan namun hampir menyamai pemandangan jalan ke pejabat. Asyik kan!)

 “Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia, jika ia ada dibumi, keluarkanlah ia dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia, jika ia sedikit, banyakkanlah ia dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan kemuliaan, kepemurahan dan kebaikanMu. Dengan rahmatMu, wahai Yang Maha Pengasih di antara yang pengasih. Aminnn…”


P.S: Kepada sesiapa yang telah aku sakitkan hatinya, aku mohon maaf dan ampun atas segala yang terjadi. Harap maafkan aku. Aku telah maafkan semua orang semalam. Aku rasa tenang dan gembira.

18 comments:

cex gulew-gulew chinta said...

saling memaafkn antra satu sma lain adalah sifat yg trpuji....

Nong Andy said...

gambar itu memang cantik. aku tertanya-tanya rumahmu area mana di Labuan? aku lahir di sana, dan walaupun sudah 10 tahun tidak pernah jejak kali ke sana, aku kira aku masih ingat jalan-jalan di sana.. banyak yg aku tinggalkan di sana. kenangan, kepahitan dan ada juga sedikit senyuman.

*setelah memaafkan mereka dan memaafkan diri sendiri, leganya tidak terhingga kan? :)

Adie Achim said...

cex gulew-gulew chinta:
Betul! mari kita sentiasa memaafkan orang. Siapalah kita untuk berdendam. Tq gule-gule

Adie Achim said...

Nong Andy:
Oh rupanya tanah kupijak dan langit ku junjung ni tumpah darahmu. Rumah sy di Taman Mutiara Sg. BEdaun. Ke tempat kerja kena melalui Layangan. Perjlanan yg sungguh cantik namun pada malamnya bertkuar spt laluan dalam filem seram :)

p.s: Napa nda dtg Labuan? sekurang2nya tmpt ini pernah mengkir senyumanmu.

Nong Andy said...

Adie, :D

dulu masa kecil kami tinggal di kg. Tjg Aru. Tepi pantai menghadap laut terbentang. masih ramai saudara mara di sana, di Kg. gengarak, sg Labu, sg. lada. tapi sg bedaun nda surelah myb ada jua barang sepupu sepapat beliau hehe.. layangan? erm.. aku nda biasa area tu. ingatan pun samar2 ja. kalau area batu manikar aku pigi. Cantik pantainya :)

*mungkin lain kali dtg labuan. memang rindu mau dtg sana. Ada juga sepupu kawin di sana baru2 ni tapi beliau ja yg pigi hehe..

Adie Achim said...

Nong Andy:
Bah jangan tah dilupa tmpt ani. Mun ada masa datang tah melawat sauadara2mu atu. Selama 12 thn ku sini bnyk jualah perubahan.

cinnamon.com said...

mmg damai aje.tengok pun sejuk mata memandang.

kat sini dulu ada jln rimbun dgn pokok..sejuk aje bila lau kat jln tu..tapi malangnya manusia sgt rakus.

ye la nnti di timpa pulak..

tapi tersangatlah sayangnya.

Adie Achim said...

Kak Kayu manis:
Hah tu lah pulak kekadang bahaya pula pokok2 rimbun nie.

Kang x psl2 menimpa keta.

Cik Emmy Manaf said...

salam perkenalan juga..terima kasih kerana sudi singgah..

Adie Achim said...

Cik Emmy Manaf:
Slalu lah jenguk blog hamba nie..
Terima kasih.

Nong Andy said...

adie,

eh.. batah sudah pulang ko di sana atu smpai pndai bertutuan org labuan hehehe..

*mana boleh lupa bah adie...

Adie Achim said...

Nong Andy:
Au' eh. hantap kurapak ku tu ah.

Nong Andy said...

ahahaha.. Adie, aku bangga ko pndai cakap kedayan hehe.. aku lama tinggal di k.k, style ckp pun mcm org k.k uda.. balik kampung bekulut lidah bekurapak kedayan ahahaha... tapi kalau 2-3 hari di kg(kuala penyu) balik k.k terkial2 semula ckp style org k.k, malar ckp kedayan saja hehehe..

*serius aku suka pic atas tu. sejuk mata memandang. memukau. ko mimang pndai pilih gambar :D

Adie Achim said...

Nong Andy:
Thanks for add-up on FB.

Adie Achim said...
This comment has been removed by the author.
Nong Andy said...

:)

sukiman said...

semuga akau juga nanti dapat memaafkan segalanya...


bila kalian nak datang kuantan?

Adie Achim said...

Mungkin hanya masa: cepat atau lambat

p.s: Nanti saya aturkan lawatan kontekstual secara solo ke situ. Nak intai Air Asia dulu :)

Sudah baca?

Related Posts with Thumbnails