Have a nice day! (ii)

Beginilah laluan ulang-alik ke tempat kerja. Perjalanan memakan masa lebih kurang lima belas minit.  Tanpa rintangan lampu trafik.  Perjalanan ini turut menyusuri pesisiran pantai memutih dengan pemandangan laut biru saujana mata memandang.  Sedikit masa lalu saya hampir bepindah kerana dinaikkan pangkat.  Namun saya menolaknya atas sebab-sebab yang sehingga kini saya tidak menyesal.  Laluan ini turut menguatkan semangat semasa membuat keputusan itu.  Alhamdulillah syukur nikmat!





Gambar ini pernah saya gunakan sedikit masa lalu untuk menggambarkan laluan ke tempat kerja.  Jauh bezanya namun kehijauan tetap sama.

HAVE A NICE DAY!

Comments

Kayu Manis said…
subhanallah cantik sungguh..sejuk ajekan..dulu kat tempat kak ada satu jln macm tu juga..tapi dah disembelih oleh perakus2..

untuk kebaikan jugakan..jln tu agak tenang tapi bahaya..takut tumbang..

tunggul pun dah tak ada..dkt kl ni pantang ada pokok mulalah along bermaharajalela menampal itu dan ini..kesian pokok..kertas dah tak ada..tinggal paku2 aje..lps tu tampal lagi..hinggalah berderet paku di di pokok tu..

kalaulah mereka tahu pokok juga ada perasan..teringat kisah Nabi memeluk sebatang pokok yg sedang menangis..kalau Rasulullah tak peluk pokok tu nescaya pokok tu akan menangis smpi bila2.

rasulullah berkata pada pokok tu engkau ada bersama-sama aku di syurga..barulah pokok tu berhenti menangis
Nong Andy said…
have a nice day Adie..


*tetiba aku rindu Labuan
Adie Achim said…
Knor:
Dulu pokok2 tu sangatlah rimbun tapi telah dikurangkan rimbunannya.

Oh saya belum pernah dengar cerita pokok menangis yang dipeluk Rasulullah. Bestlah akak ni bnyk kisah nabi yang akak tahu.


Adie Achim said…
Nong Andy:
Thank you!

*You belong here.
Jankaulu said…
cantik pemandangan tu...

saya pernah terjumpa babi dan beruk. kadang-kadang monyet dalam perjalanan ke tempat kerja.

jarak rumah dekat sahaja tetapi di kelilingi hutan..
Adie Achim said…
Apa kata satu hari kita pakat percutian. Tiru macam 'The holiday' Abg Jan tinggal kat umah dan guna keta saya dan begitulah sebaliknya.
p.s: HArus Abg JAn tak stuju dgn anak2 sy yg buas nie :)
Nong Andy said…
encik Pensyarah,

saya hari-hari jumpa babi pergi dan balik kerja ahahaha.. perkampungan Kadazan tempat tinggal saya ni. derang pelihara babi macam pelihara ayam.. :)

cuma beruk sajalah tak jumpa.

Adie,

nanti la pergi Labuan.. Insha allah kalau ada rezeki :)
Adie Achim said…
Nong:
Bah datang ja bah.. mana tau mau tourist guide sound ja.
Adie Achim said…
saifudin abu izzudin:
benar itu!
Nong Andy said…
tourist giude?

ahahaha.. kalau labuan. jgn watir.. nada sasat hehehe..
Adie Achim said…
Nong:
Rasanya ndada org pernah sasat di Labuan. cmana iya kan sasat tatap jua iya di pulau.
p.s: ani alarm jua ni kan, alum ada entri baru hehee. Gagau ku :)

Popular posts from this blog

Malas ku ingau tapi cmana nda ingau!

7 purnama

sekolah yang hilang!